Go to main content

Textpattern CMS support forum

You are not logged in. Register | Login | Help

#1 2005-12-05 21:00:36

yaform
Member
From: Lund, Sweden
Registered: 2005-11-03
Website

[sv-se] Markerade avdelningar i navigationsmenyn

Tjena Svennar!

Är då en textpattern-nybörjare efter en lite längre period med wordpress, och har installerat ett tema, meckat om det lite och börjat titta på pluggar och så.

Har kollat runt här på forumet och visserligen hittat trådar på ämnet, men eftersom jag är ganska grön på det här hänger jag inte riktigt med, så jag tänkte – jag kollar med landsfränderna här.

Önskemål: att ha sektionen man klickat sig in på highlightad (markerad).

Upplägg:
En navigationseny med:
Några fristående länkar, och resten till avdelningar som jag skrivit en artikel per sektion i.

Avdelningarna baseras på en och samma statiska mall (static_page), som är samma som default-sidan, men utan tidsstämpel och commentsmöjligheter. Jag kan ju inte använda class=“selected” på den statiska sidan, eftersom jag använder samma mall för alla tre avdelningar.

Är lösningen att man bör göra en ny sidmall för varje menyavdelning, eller går det att komma runt detta på nåt annat sätt? Kollade plugins – både på ako_nav och rdt_dynamenus, men fanningen råd där.

Last edited by yaform (2005-12-07 17:40:42)

all we need is some creactivism

#2 2005-12-08 13:15:32

yaform
Member
From: Lund, Sweden
Registered: 2005-11-03
Website

Re: [sv-se] Markerade avdelningar i navigationsmenyn

Det verkar som om nya sidmallar var det som gällde, efter en lite konsultande från den som portat temat. Well well.

> yaform wrote:

> Är lösningen att man bör göra en ny sidmall för varje menyavdelning, eller går det att komma runt detta på nåt annat sätt?

all we need is some creactivism

Board footer