Go to main content

Textpattern CMS support forum

You are not logged in. Register | Login | Help

#1 2011-01-26 23:36:51

CeBe
Plugin Author
From: Caen - Fr
Registered: 2010-06-25
Posts: 345
Website

Very first, simple site

(La version française suit)

I would like to present you the first site I built for a client. Graphics are not mine – I’m not a graphist – though I had to reassemble the banner at the top of pages. I was given carte blanche for design … I neither am a designer but fortunately I could rely on the previous version.

Here is mine

The site is in production since last summer and all is for real (clearly : no testing, please :) )

Front-end was not the most difficult, the main part of the work was to provide an easy back-end for a person who doesn’t know a lot in computers. I think I did it, as she is able to update informations on her own, without my help.
All my gratitude goes to the authors of the plugins that allowed me to achieve such an interface. A big thank you for you.


(French version)

Je voudrais vous présenter le premier site que j’ai eu à réaliser pour un client. Les graphismes ne sont pas de moi – je ne suis pas graphiste – bien que j’ai eu à réassembler le bandeau des hauts de page. J’ai eu carte blanche pour le design … je ne suis pas non plus designer mais j’ai heureusement pu m’appuyer sur la version précédente.

Voici la mienne

Le site est en production depuis l’été dernier et tout est pour de vrai (en clair : pas de test, merci :) )

Ce n’est pas le front-end qui a été le plus difficile, la plus grande partie du travail a été de fournir un back-end facile pour une personne qui ne s’y connaît pas trop en ordinateurs. Je pense que j’y suis arrivée, puisqu’elle est capable de mettre à jour ses informations toute seule, sans mon assistance.
Toute ma reconnaissance va aux auteurs des plugins qui m’ont permis de réaliser une telle interface. Un grand merci à vous.

Last edited by CeBe (2011-01-28 09:04:03)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB