Textpattern CMS support forum
You are not logged in. Register | Login | Help
- Topics: Active | Unanswered
Pages: 1
[nl-nl] Syntax error?
Ik ben bezig met een site die draait op textpattern (ik maak voor de tweede keer gebruik van dit cms),
nu gaat het allemaal prima, behalve dat ik met regelmaat de volgende melding krijg als ik de site bezoek:
Parse error: syntax error, unexpected ‘<’ in <site>/index.php on line 45
Als ik met behulp van een ftp-programma het bestand bekijk, zie ik deze aangepast is en een iframe met link naar een of andere spam-site bevat.
Door simpel weg het index.php bestand te vervangen in de home, de textpattern- en rpc-map (deze bestanden zijn ook veranderd), doet de site het gelijk weer. Ik heb met behulp van een .htaccess-bestandje geprobeerd de beveiliging wat op te schroeven. Dit heb ik gedaan zoals bij Textbook:http://textbook.textpattern.net/wiki/index.php?title=Making_the_Textpattern_Installation_More_Secure beschreven staat.
Dit helpt echter helemaal niks.
Ik heb verder geen plugins toegevoegd, en gebruik txp 4.2.0.
Heeft iemand enig idee, hoe ik dit op kan lossen?
#2 2009-11-03 17:55:55
- els
- Moderator
- From: The Netherlands
- Registered: 2004-06-06
Re: [nl-nl] Syntax error?
Hoi Mark, die Textbook pagina is nogal verouderd geloof ik. Maar wat bedoel je als je zegt ‘dit helpt helemaal niks’? Is het dan daarna opnieuw gebeurd?
Ik weet niet of het misschien dit is, maar ik kreeg onlangs van mijn hosting provider een mail over een windows virus (Gumblar) dat via ftp wachtwoorden onderschept. Ik gebruik zelf geen windows dus maak me er niet druk om, maar de provider heeft hierom op hun servers FTPS geconfigureerd.
Als het dit (of iets dergelijks) is, dan helpt extra beveiliging van je Txp site weinig lijkt me. Vaak je ftp-wachtwoord veranderen is sowieso een goed idee.
Het gebeurt dan inderdaad gewoon weer.
Ik werk ook niet vanaf Windows.
Ik heb echt geen idee wat ik er tegen moet doen.
#4 2009-11-04 18:16:49
- els
- Moderator
Heb je het al aan je hosting provider gevraagd? Dat zou ik zeker zo snel mogelijk doen, het zou ook kunnen dat de server gewoon niet goed genoeg beveiligd is. En je kunt eens googlen op bijv. de naam van die spamsite die in je code opduikt, dat wil ook nog wel eens informatie opleveren.
Ik vermoed dat je binnen de Textpattern-installatie hier weinig aan kunt doen, ik zou even de reaktie van je provider afwachten. Verander wel voor de zekerheid al je wachtwoorden (en doe dat elke keer nadat je zoiets ‘opgeruimd’ hebt)!
Dit zul je al wel weten, maar met de ‘high diagnostics’ kun je makkelijk zien of er nog meer bestanden veranderd zijn.
Last edited by els (2009-11-04 18:18:38)
De hosting provider zegt dat het niet aan hun ligt, dat ik de wachtwoorden voor ftp moet veranderen en de boel opnieuw moet installeren.
Ik heb vandaag nog gegoogled naar een mogelijk oplossing, zo kwam ik erachter dat ik te maken heb met een’script injection 370’.
Op 1 van de computers waarmee via ftp geupload is, bevat waarschijnlijk een virus dat de inloggevens onderschept en misbruikt.
Hier heeft iemand het zelfde probleem volgens mij:
http://badwarebusters.org/main/itemview/11294
Nu ik het wachtwoord verandert heb, en nog niet weer met andere computers heb geupload, ben ik benieuwd of mijn site nu blijft functioneren.
Els, in elk geval al bedankt voor je reacties!
Last edited by Mark (2009-11-05 16:12:27)
#6 2009-11-05 17:09:10
- els
- Moderator
Okee, succes ermee!
Pages: 1