Textpattern CMS support forum
You are not logged in. Register | Login | Help
- Topics: Active | Unanswered
#1 2009-04-09 16:03:42
- Zerocool
- Member
- From: The Netherlands
- Registered: 2009-03-02
[nl-nl] Excel bestand weergeven als tabel met selectie mogelijkheid
Hallo,
Ik ben heel erg benieuwd naar de mogelijkheden over het volgende:
—-
Ik wil via het beheer een excel bestand kunnen uploaden en deze vervolgens weergeven op de website.
Het moet eruit komen te zien als een tabel. Bezoekers moeten elke rij van het tabel (van het excel bestand) aan kunnen kruisen, dmv. van bv. radiobuttons.
Door op submit knop te klikken moeten alleen de geselecteerde rijen worden weergegeven en een formulier waar de bezoeker zijn/haar naw gegevens in kan vullen.
Als alles volledig is ingevuld dan kan de bezoeker op de knop “Verzenden” klikken zodat de gegevens naar de website-beheerder wordt verstuurd.
—-
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uit kunnen leggen. Dat laatste, het verzenden van de gegevens kan denk ik met “Zem Contact Reborn” plugin. Maar hoe kan ik alleseerst een excel bestand uploaden naar de database, dan oproepen op de website, selecteerbaar maken en vervolgens verzenden naar een vantevoren vastgestelde email-adres.
Als iemand mij beetje op weg kan helpen heel graag! Ik ben bereid er eventueel een vergoeding tegenover te zetten.
Gr.
ZeRoCooL
#2 2009-04-09 21:47:23
- els
- Moderator
- Registered: 2004-06-06
Re: [nl-nl] Excel bestand weergeven als tabel met selectie mogelijkheid
Ha Zerocool, ik begrijp je bedoeling, maar dat gaat een beetje boven m’n pet helaas… Ruud zou je vast meer kunnen vertellen, maar hij lijkt eventjes afwezig te zijn hier. Als het Engels geen probleem voor je is, kun je misschien beter posten in het How do I forum (of misschien bij Plugin Requests?), het zou me niet verbazen als deze of gene PHP-deskundige dit als een uitdaging ziet ;)
Aanvulling: je zou eens naar jmd_csv kunnen kijken misschien.
Last edited by els (2009-04-09 21:52:51)
#3 2009-04-11 12:38:44
- Zerocool
- Member
Hei Els,
Bedankt voor je (altijd) snelle reactie!
Ik heb in How do I forum gepost, hopelijk kunnen ze me daar beetje op weg helpen.
Het belangrijkste is dat de rijen selecteerbaar zijn en een mailtje verstuurd kan worden, dus het hoeft niet per se uit 2 pagina’s te bestaan. Het is dan alleen overzichtelijker maar niet noodzakelijk.
De inhoud van het Excel bestand kan ook gewoon gekopieerd en geplakt worden maar dan wordt het nog lastiger denk ik om de rijen te kunnen selecteren en versturen.
#4 2009-04-14 10:58:15
- Zerocool
- Member
Geen reactie’s in de How do I forum :(
Ik stel een budget van €100,- vrij voor diegene die dit voor mij op korte termijn op kan/wil lossen.
Hopelijk komen nu wat meer reactie.
Gr. ZeroCooL
#5 2009-04-14 15:29:56
- els
- Moderator
- Registered: 2004-06-06
Dan zou ik je How do I bericht maar eens bumpen als ik jou was, je zit al op pagina 2 en zo gaat niemand je meer vinden… ;) Succes!
Ik zal hem trouwens verplaatsen naar Plugin requests, daar komen meer ‘deskundigen’. En omdat het daar niet zo druk is blijft ie wat langer zichtbaar ;)
Last edited by els (2009-04-14 15:33:25)