Go to main content

Textpattern CMS support forum

You are not logged in. Register | Login | Help

#1 2008-09-25 15:24:19

Lenaleen
New Member
From: Berlijn / Utrecht
Registered: 2008-09-25
Website

[nl-nl] nieuwe gebruiker

Hoi Nederlandse Textpattern gebruikers,

al een tijdje ben ik op zoek naar een gebruikersvriendelijk manier om mensen voor wie ik websites maak deze zelf te laten bijhouden. Tot nu toe heb ik een aantal websites gemaakt in Dreamweaver en een enkeling werkt met het daarop aansluitende Contribute om zo nu en dan informatie aan te passen. Omdat ik het idee heb dat Textpattern veel meer kan en ook nog eens open source is, wil ik hier eens mee werken. Ik heb al behoorlijk wat rondgeneusd op internet en ben enthousiast geworden van alle gebruikerservaringen. Vandaag dan ook maar het boek besteld in de hoop dat ik er dan nog wat meer van ga begrijpen en er mee kan gaan experimenteren. Ik ben erg benieuwd in hoeverre mijn dreamweaverkennis hier toereikend is… Eén van de dingen die ik nog niet heb kunnen vinden maar waar ik wel benieuwd naar ben is wat de beste manier is om achter de schermen, het liefst gewoon lokaal op mijn eigen computer zonder externe server, wat dingen te proberen. Hoe doen jullie dat?

Overigens staat bij mijn talen natuurlijk ook engels en duits vermeld, maar ik vind het vaak als het om technische informatie gaat toch wat makkelijker om in mijn moedertaal te communiceren… :)

groeten,

leentje

#2 2008-09-25 16:41:47

JanDW
Plugin Author
From: Providence, RI, USA
Registered: 2008-07-18
Website

Re: [nl-nl] nieuwe gebruiker

Goed nieuws: daar begint Textpattern Solutions mee. Als je niet kan wachten, neem een kijkje op textbook

Last edited by JanDW (2008-09-25 17:41:21)

TXPDream – A Textpattern Tag Library for Adobe Dreamweaver. (updated for 4.2.0) | jdw_if_ajax – Only serve certain parts of a page when requested with AJAX

#3 2008-09-25 18:40:17

Lenaleen
New Member
Website

Dankjewel Jan, ik kon inderdaad niet wachten en heb Mamp geïnstalleerd. Nu maar eens een beginnetje maken…

#4 2008-09-25 18:55:09

JanDW
Plugin Author
From: Providence, RI, USA
Registered: 2008-07-18
Website

Graag gedaan, misschien ook nuttig om van start te gaan: de volledige tag listing voor textpatterns templating system.

Last edited by JanDW (2008-09-25 18:56:21)

TXPDream – A Textpattern Tag Library for Adobe Dreamweaver. (updated for 4.2.0) | jdw_if_ajax – Only serve certain parts of a page when requested with AJAX

#5 2008-09-25 22:20:54

els
Moderator
From: The Netherlands
Registered: 2004-06-06

Hallo Leentje, welkom hier! Lokaal uitproberen doe ik ook zo (nou ja LAMP dan) en het is ideaal. Ook makkelijk te verhuizen naar een live locatie. Met Textpattern Solutions en de tag listing zul je inderdaad al goed op weg raken, maar mocht je ergens mee zitten vraag gerust: wij zijn een heel behulpzaam forum :)

#6 2008-09-26 08:11:02

Lenaleen
New Member
Website

dag Els, goed om alvast te horen dat het verhuizen van een lokale site naar live gemakkelijk is, dat was ook iets dat ik me afvroeg. T.z.t. zullen er vast nog wel wat vragen van mij komen… :) Leuk dat jullie zo vlot reageren!

Board footer