Go to main content

Textpattern CMS support forum

You are not logged in. Register | Login | Help

#1 2008-05-20 13:50:34

RedFox
Member
From: Netherlands
Registered: 2005-03-25
Website

[nl-nl] Deze categorie wel, maar die niet en toch weer wel!

Het gaat om deze pagina (landingspagina van de sectie ‘pers’) waarop ik alleen artikelen wil hebben met de categorie ‘recenties’. Maar wat moet ik vervolgens doen om de artikelen met cat ‘interviews’ en/of ‘media’ op hun eigen pagina (permanente link) te voorschijn te toveren? Zal iets zijn met <if> en <else>, maar ik ben daar een leek in. En is hulp dus zeer welkom … :)

#2 2008-05-20 19:39:23

els
Moderator
From: The Netherlands
Registered: 2004-06-06

Re: [nl-nl] Deze categorie wel, maar die niet en toch weer wel!

Eh… weet niet zeker of ik het helemaal snap ;) Ik denk dat je dit bedoelt, maar laat maar weten als het niet zo is.

• pagina /pers/: lijst van artikelen in sectie ‘pers’ en categorie ‘recensies’
  • pagina /pers/interviews/: lijst van artikelen in sectie ‘pers’ en categorie ‘interviews’
  • pagina /pers/media/: lijst van artikelen in sectie ‘pers’ en categorie ‘media’

(Deze urls zijn overigens alleen met gbp_permanent_links te krijgen. Wel mooi, dan krijg je ook /sectie/categorie/titel: /pers/interviews/ze-kan-helemaal-geen-accordeon-spelen.)

Ik denk dat je misschien niet eens conditionals nodig hebt, maar als je even wilt bevestigen of dit is wat je wilt doen dan kan ik het zeker zeggen. En wat voor article tag heb je nu op deze pagina staan?

#3 2008-05-20 20:44:28

RedFox
Member
Website

Els wrote:

En wat voor article tag heb je nu op deze pagina staan?

<txp:article_custom section="pers" category="recensies" limit="3" form="single" />

Dus alleen artikelen onder sectie ‘pers’ en cat ‘recencies’ worden op deze pagina gepubliceerd … als laatste drie en als permlink. En zo wil ik het ook. Maar hoe krijg ik een artikel onder sectie ‘pers’ en met als cat ‘interviews’ als permlink op deze pagina als template gerenderd? En hetzelfde voor ‘pers’ en cat ‘media’?

Dank Els voor de moeite. Ik krijg het voor dit moment niet beter uitgelegd dan zo!

Last edited by RedFox (2008-05-21 05:59:59)

#4 2008-05-20 22:12:22

els
Moderator

Ah okee, bedoel je dit?

<txp:if_article_list>
<txp:article_custom section="pers" category="recensies" limit="3" form="single" />
<txp:else />
<txp:article form="single" />
</txp:if_article_list>

#5 2008-05-21 06:07:29

RedFox
Member
Website

Nooit begrepen dat je daar <txp_if_article_list> voor kan/moest gebruiken. Wel gerommeld met <txp_if_category> en dergelijke … maar daar kwam ik niet verder mee. Mevrouw Lepelaars, een welgemeende ‘woef’ … ;)

Last edited by RedFox (2008-05-21 06:10:58)

#6 2008-05-21 17:11:33

els
Moderator

Graag gedaan :) Met if_individual_article kan het trouwens ook, dan moet je gewoon de stukjes vóór en na <txp:else /> omwisselen ;)

Aanvulling: met if_category zou het hier ook niet lukken, omdat dat kijkt of er een categorie in de URL staat (dus /index.php?c=categorienaam of /categorie/categorienaam), en jij gebruikt geen categoriepagina’s, alleen maar sectiepagina’s en individuele artikelen.

Last edited by els (2008-05-21 17:15:15)

Board footer