Go to main content

Textpattern CMS support forum

You are not logged in. Register | Login | Help

#1 2007-12-04 22:56:46

els
Moderator
From: The Netherlands
Registered: 2004-06-06

[nl-nl] Textpattern.nl?

Hoi, wie is Textpattern.nl? En moet het nog wat gaan worden?

#2 2007-12-05 07:10:10

TNT
Member
From: Rotterdam, Netherlands
Registered: 2006-01-06
Website

Re: [nl-nl] Textpattern.nl?

Ik ben het niet. Maar wel zonde dat deze mooie URL niet gebruikt wordt…

Prrrrrrrr

#3 2007-12-06 11:44:01

kees-b
Member
From: middelburg, nl
Registered: 2004-03-03
Website

#4 2007-12-06 17:46:08

els
Moderator

Had ik al gezien. Ik ben alleen benieuwd of diegene nog aktief is hier, maar gezien de staat van de site zal dat wel niet. Vaag ideetje: als hij er geen plannen mee/geen tijd voor/geen zin in heeft, kunnen we misschien gezamenlijk proberen er wat van te maken…

#5 2007-12-07 08:06:19

TNT
Member
From: Rotterdam, Netherlands
Registered: 2006-01-06
Website

Lijkt mij wel leuk. Heb je al ideeën? :-)

Prrrrrrrr

#6 2007-12-07 08:40:07

kees-b
Member
Website

Ik vraag me wel eens af, met z’n hoevelen zijn we nu als textpattern gebruikers in nederland? En dan bedoel ik gebruikers/ontwerpers die txp regelmatig en intensief gebruiken voor opdrachten of persoonlijke projecten. Behalve jullie (Els, TNT), en natuurlijk Ruud zijn er volgens mij niet meer dan een tiental nederlanders aktief op het forum. Een paar heb ik hier ontmoet (o.a. Jan-Willem, Maarten, Hiram, Sander) maar dat is het dan wel. Is dat nu de top van een ijsberg of niet?

Wat mij handig lijkt, maar daar is dit forum mischien al voldoende geschikt voor, om een soort ‘pool’ van ervaren textpattern gebruikers en ontwikkelaars te hebben. Mensen die je af en toe eens wat kunt vragen of wellicht inhuren voor grotere klussen.

groet,

kees

#7 2007-12-07 09:46:58

Joey
Member
From: Netherlands
Registered: 2005-01-19

Hij is ook niet van mij.

Ik gebruik textpattern verder niet heel intensief, daar ik vooral hobbyist ben in het maken van website. Maar wat ik maak, doe ik met textpattern.

Regards,

Joey

#8 2007-12-07 10:45:53

bisk
Member
Registered: 2005-03-23
Website

Toevallig dat ik dit zie :) Domein is van mij. Door tijdgebrek nog niks mee gedaan helaas.

#9 2007-12-07 14:27:04

els
Moderator

Aha, gevonden :) ‘t Lijkt me zo zonde om er niets mee te doen. Wat had je er zelf voor ideeën bij?

Zoals Kees al zegt: het is helemaal niet zo duidelijk hoe veel ‘intensieve’ gebruikers er eigenlijk zijn in NL (en Vlaanderen?). Misschien valt het tegen. Als je bijv. zoekt op ‘textpattern’ op nederlandse sites, dan zie ik toch geregeld berichten in forums e.d. waar advies wordt gevraagd over CMS’en, en zo af en toe zie je dan iemand roepen dat TXP heel wat beter is dan WordPress of Joomla, maar dat is natuurlijk bij lange na niet genoeg info om iemand ook echt te bewegen er serieus eens naar te kijken. En niet iedereen gaat op onderzoek uit op een engelstalig forum. Dus misschien zou een nederlandstalige site wel zin hebben.

Het is ook wel duidelijk dat het nl-forum hier nauwelijks actief is, maar als mensen toch al geen engelstalig forum bezoeken vinden ze het natuurlijk ook nooit.
En je zou vast ook kunnen zeggen dat we met z’n allen maar eens wat meer vertalingen voor TextBook moeten aanleveren…

Ik heb er helemaal geen vastomlijnde ideeën over, ben er pas wat over gaan denken toen ik dit domein vond, maar ben benieuwd wat jullie er van denken.

#10 2007-12-07 15:45:12

ruud
Developer Emeritus
From: a galaxy far far away
Registered: 2006-06-04
Website

Nederlanders spreken over het algemeen vrij goed Engels, dus de noodzaak voor een specifiek Nederlandstalig forum is wellicht een stuk minder dan voor andere talen. Het is ook een beetje een kip-ei situatie. Het is niet druk in het NL subforum, dus stellen mensen er geen vragen, want in het drukbezochte engelstalige deel is de kans veel groter dat iemand antwoord geeft. Dat houdt zich mooi in stand zo.

#11 2007-12-07 17:34:37

els
Moderator

kees-b wrote:

Wat mij handig lijkt, maar daar is dit forum mischien al voldoende geschikt voor, om een soort ‘pool’ van ervaren textpattern gebruikers en ontwikkelaars te hebben. Mensen die je af en toe eens wat kunt vragen of wellicht inhuren voor grotere klussen.

Dit vind ik een prima idee. Misschien een ‘sticky’ in dit forum? Iemand moet het dan wel sticky kunnen maken. Ik geloof niet dat er voor dit forum een moderator is (ik in ieder geval niet), wil iemand dit worden of zal ik Mary vragen mij dit er ook bij te geven?

#12 2007-12-07 17:58:09

kees-b
Member
Website

Els wrote:

of zal ik Mary vragen mij dit er ook bij te geven?

lijkt me een uitstekend idee!

Board footer