Go to main content

Textpattern CMS support forum

You are not logged in. Register | Login | Help

#1 2004-06-09 19:36:30

jeffkono
New Member
Registered: 2004-05-26

Brazilian Portuguese localization

I’ve made a Brazilian Portuguese translation for TXP. The localization file is available here.

Like mamash pointed out in his post, the easiest way to install a localization file as of gamma 1.19 is to simply copy the file to the <code>textpattern/lang</code> directory and rename it to ‘en-gb.txt’.

In order to display accented characters correctly, it is also necessary to open the <code>lib/txplib_misc.php</code> file and replace the line 53:

<code>$out[trim($name)] = trim(utf8_encode($val));</code>

with this:

<code>$out[trim($name)] = trim($val);</code>

Brazilian Portuguese version:

Eu fiz uma traducao do Textpattern para o portugues brasileiro. O arquivo de localizacao esta disponivel aqui.

Como mamash observou em seu post, a maneira mais facil de instalar um arquivo de localizacao na versao gama 1.19 do TXP e simplesmente copiar o arquivo para o diretorio textpattern/lang e renomea-lo como ‘en-gb.txt’.

Para mostrar corretamente caracteres acentuados, tambem e necessario abrir o arquivo <code>lib/txplib_misc.php</code> e substituir a linha 53:

<code>$out[trim($name)] = trim(utf8_encode($val));</code>

por isto:

<code>$out[trim($name)] = trim($val);</code>

Last edited by jeffkono (2004-08-06 02:03:00)

#2 2004-08-06 02:01:24

jeffkono
New Member
Registered: 2004-05-26

Re: Brazilian Portuguese localization

CoelhoBranco,

As instrucoes que eu apresentei aqui sao so um copy-paste do post do mamash – sei pouco de PHP e nao entendi muito bem o que a funcao utf8_encode faz.
MAS, vou chutar que se vc nao consegue ver os caracteres acentuados, pode ser apenas um problema de charset.

No <head> da sua pagina, deve haver uma secao assim: <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />. É importante que o charset seja utf-8. Acho. :P

Se nao for nada disso, hmm… nenhuma opcao me ocorre no momento.
Boa sorte! ;)

#3 2005-06-20 03:52:49

Souljacker
Member
From: Terra Brasilis
Registered: 2005-06-20
Website

Re: Brazilian Portuguese localization

I’m still having problems with the accents … any other tip?

Board footer