Go to main content

Textpattern CMS support forum

You are not logged in. Register | Login | Help

#1 2007-11-17 19:04:46

MagnusBerg
Member
Registered: 2007-11-17
Posts: 12

[sv-se] Varför laddas enskillda sidorna så långsamt? [PROBLEMET LÖST]

Hej!

Min först post här!

Jag har satt upp en sida med bland annat en blogg på http://www.magnus.burgsvik.se

Nu har jag upptäckt att bloggsidorna, förutom förstasidan (hemsidan – root), tar väldigt lång tid på sig innan de börjar laddas i webbläsaren. Jag har även några textsidor i en annan sektion som börjar laddas blixtsnabbt.
Hur kan det alltså komma sig att de det tar så otroligt lång tid för enskilda bloggsidor att börja laddas?

Jag har validierat koden både för hemsidan och individuella bloggartiklar och det är felfri “XHTML 1.0 Strict”.

Känner mig lite knäckt eftersom jag inledningsvis tyckte TXP var så mycket snabbare och skönare än min Word Press blogg. Och investerade i boken TXP Solutions. Men nu är TXP-bloggen olidligt slö, på gränsen till oanvändbar.

Var ska jag börja felsöka?

Last edited by MagnusBerg (2007-11-17 21:08:15)

Offline

#2 2007-11-17 21:14:44

MagnusBerg
Member
Registered: 2007-11-17
Posts: 12

Re: [sv-se] Varför laddas enskillda sidorna så långsamt? [PROBLEMET LÖST]

Lösningen var att gå till Admin->Inställningar->Avancerade->Spam-svartlista (komma-separerad) och där ta bort den förinskrivna adressen “sbl.spamhaus.org”.

Lösning på problemet hittade jag här och här

Fy tusan vad jag är lättad. Jag började fundera på Word Press igen. Men jag gillar verkligen TXP. Det hade blivit en stor saknad. Nu slipper jag skiljas från TXP. :-)

Last edited by MagnusBerg (2007-11-17 21:18:11)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB