Go to main content

Textpattern CMS support forum

You are not logged in. Register | Login | Help

#1 2006-04-17 05:54:43

spaceuser
New Member
Registered: 2006-04-13
Posts: 3

Re: [sv-se] Ropa på en section

Hej!
Jag har exakt samma bekymmer. Är ju också nybörjare. Nu är vi därmed två, så kanske det ytterligare aktualiserar frågan, och vi finner någon som hjälper oss.

Offline

#2 2006-04-18 07:10:36

spaceuser
New Member
Registered: 2006-04-13
Posts: 3

Re: [sv-se] Ropa på en section

Lite underligt att det inte finns någon som kan hjälpa oss att komma igång. Det borde ju finns någon form av dokumentation som kan ge oss lite hjälp på traven, men jag har inte hittat något i detta forum eller på de olika Textpattern sidorna som finns. För mig egen del så har jag laddat ned och modiferat andreas02 (Andreas Viklunds template anpassad av Philosophy för txp) Jag har också försökt skapa en enkel kontaktsida mha en plugin som heter zem_contact men jag vet inte hur jag ska anropa den från kontaktfliken på huvudsidan. Jag har också lagt in de olika inputfälten i ett kontaktsida. Hittar inte info hur man gör någonstans.

Skulle verkligen uppskatta att någon kunde skriva ned några rader hur detta går till. Alla är vi ju nybörjare någongång…

Offline

#3 2006-04-23 16:23:53

G.Lindqvist
New Member
From: Sweden
Registered: 2004-12-05
Posts: 7
Website

Re: [sv-se] Ropa på en section

Hej gott folk

Om jag har förtstått er rätt så vill ni skapa en sidan som hämtar in information från en viss sektion.

För att åstakomma detta måste en sida skapas (presentation -> sidmallar), t.ex. “kontaktsida”. Det blir om man kör med ren adress: http://dinadress/kontaktsida/

Därefter lägger man till txp-taggen i mallen för konatsidan:

< txp:article_custom form=“pages” section=“kontaktsida” />

Hoppas det var svaret på era frågor?

Last edited by G.Lindqvist (2006-04-23 16:27:57)


| || ||| | l i n d Q . s e, Sweden
Gustaf Lindqvist

Offline

#4 2007-01-02 16:07:03

annalin
New Member
Registered: 2007-01-02
Posts: 1

Re: [sv-se] Ropa på en section

Jag har också precis börjat bekanta mej med textpattern. Kan tyvärr ingenting om sånt här
och jag saknar verkligen en enkel ”manual” för hur textpattern funkar.
Har letat och det enda jag hittat var en pdf som visserligen var pedagogisk men ändå utgick ifrån
att jag kan grunderna och förstår ‘språket’. Jag vet t ex inte alls VAR jag ska lägga in taggar för
att det ska bli rätt när jag vill modifiera en tempate. Eller hur taggen ska se ut.
Jag har också enorma problem att förstå hur textpattern funkar med sidmallar och siddelar
och artiklar osv. Finns det nånstans för en sådan nybörjare som jag att gå?
(Utom till skamvrån… :-))
mvh anna

Offline

#5 2007-01-09 09:45:55

lotta00
New Member
Registered: 2007-01-09
Posts: 2

Re: [sv-se] Ropa på en section

Ett tips kan vara att läsa Intro to Textpattern och det sedan finns mycket hjälp av få på Textpattern – FAQ

Lycka till!

:) L8

Offline

Board footer

Powered by FluxBB